გეგმარებითი ტრადიციები XIX ს. თბილისის ქალაქთმშენებლობაში (ნაწილი I) |
Array ბეჭდვა Array |
გიორგი ბერიძე
თბილისის ქალაქთმშენებლობა ხასიათდება ნათლად გამოვლენილი თავისებურებებთ, რომლებიც დამყარებულია თბილისში მშენებლობის მრავალსაუკუნოვან ტრადიციებზე, რაც ქალაქის განაშენიანების გამორჩეულ სახეს, განუმეორებელ კოლორიტს ანიჭებს. თბილისის ინდივიდუალური ქალაქური სახის ჩამოყალიბებაში მნიშვნელოვანი ადგილი ეკუთვნის ადგილობრივ ქალაქთმშენებლურ ტრადიციებს,
|
დაწვრილებით...
|
რუსუდან გაჩეჩილაძის შემოქმედება (ნაწილი II) |
სოფიო იოსელიანი
პორტრეტის ინდივიდუალური დახასიათება რ. გაჩეჩილაძის პორტრეტებში ნაკვთებისა და მთლიანი ფიგურის იერის სინთეზით მიიღწევა, რ. გაჩეჩილაძე პორტრეტზე მუშაობისას ყოველთვის მთლიანობაში ითვალისწინებს მოდელს – სახეს, სხეულს, კიდურებს, მოძრაობას, ჟესტს, გამოხედვას. ეს მისთვის განუყოფელი მთლიანობაა, სადაც ყოველი დეტალი, დიდი თუ მცირე ფორმა, ამ ადამიანის მთლიანი სტრუქტურის გამომხატველი და მატარებელია.
|
დაწვრილებით...
|
რუსუდან გაჩეჩილაძის შემოქმედება (ნაწილი I) |
სოფიო იოსელიანი ყოველი ახალი თაობა, იმის მიუხედავად მოახდინა თუ არა მან მნიშვნელოვანი გარდატეხა, საკუთარ კვალს ტოვებს ხელოვნებაში, რომელიც თავის დროის სულისკვეთების უტყუარ გამომხატველს წარმოადგენს და ზოგჯერ იმ ფარულ ნაკადებსაც კი ააშკარავებს, რომლის აღმოჩენის უნარი, განსაკუთრებული ინტუიციის წყალობით, მხოლოდ ხელოვანს აქვს.
|
დაწვრილებით...
|
ძველი თბილისის ყოფა საქართველოში მცხოვრებ სხვადასხვა ეროვნების მხატვართა შემოქმედებაში |
Array ბეჭდვა Array |
დალი ლებანიძე
XIX საუკუნის ბოლოსა და XX საუკუნის დასაწყისში ქართულ სახვით ხელოვნებაში ძირითადი ჟანრების და დარგების ჩამოყალიბება იწყება. სწორედ ამ დროს გამოვლინდა მხატვრების ინტერესი ყოფითი ჟანრის მიმართაც. ფერმწერებისა და გრაფიკოსების ყურადღება მიიპყრო საქართველოს ეთნოგრაფიული სინამდვილის მრავალფეროვნებამ,
|
დაწვრილებით...
|
ლადო გრიგოლიას წიგნის გრაფიკა |
მარიამ გაჩეჩილაძე
საქართველოს სახალხო მხატვარი, რუსთაველის პრემიის ლაურეატი მხატვარი გრაფიკოსი ლადო გრიგოლია არის ქართული თანამედროვე წიგნის გრაფიკის ერთ-ერთი ფუძემდებელი და ერთადერთი ხელოვანი, ვინც მთელი თავისი სიცოცხლე ქართული წიგნის გრაფიკული სრულყოფის საქმეს მოანდომა. მის მიერ გაფორმებული წიგნების რიცხვი ორასს აღემატება.
|
დაწვრილებით...
|
დეკორატიული პანოები ზაქარია მაისურაძის შემოქმედებაში |
მარინე მაისურაძე
ქართული თანამედროვე პროფესიული კერამიკა უკვე ნახევარ საუკუნეზე მეტს მოიცავს. ხელოვნების ამ დარგის აღორძინება და განვითარება ჩვენს დროში დაკავშირებულია 1928 წელს თბილისის სამხატვრო აკადემიაში გახსნილ კერამიკის კათედრასთან.
|
დაწვრილებით...
|
გიორგი გაბაშვილის უცნობი მხატვრობა |
Array ბეჭდვა Array |
მაია ციციშვილი გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ქართული ხელოვნების მოყვარულთათვის კარგადაა ცნობილი ქართული დაზგური მხატვრობის ერთ-ერთი დამაარსებლის გიგო გაბაშვილის შემოქმედება. დღემდე იგი ითვლება გამორჩეული ფერწერული ნიჭის მქონე,
|
დაწვრილებით...
|
უახლესი ქართული ხელოვნების შესწავლისთვის |
Array ბეჭდვა Array |
დიმიტრი თუმანიშვილი გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი აპოლონ ქუთათელაძის სახელობის თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემია
ვფიქრობ, ყველას, ვინც ქართული ხელოვნების ნაწარმოებებსა თუ მათ თაობაზე არსებულ ნაწერებს თვალს გადაავლებს, შეაჟრჟოლებს, გასააზრებლისა და გამოსარკვევის ოდენობით შემკრთალს.
|
დაწვრილებით...
|
სცენოგრაფიულ გადაწყვეტათა ხასიათი ქართულ სცენაზე 1940-1950-იან წლებში |
Array ბეჭდვა Array |
თეა ურუშაძე ქართულ–ფრანგული საერთაშორისო უნივერსიტეტი „ლიტერა“
საბჭოთა სახელმწიფოებრივი სტრუქტურის დაშლის შემდეგ, დროთა განმავლობაში მიმდინარე პროცესების მიმართ მრავალი საკითხის შესწავლის აუცილებლობა წარმოიშვა. ერთ–ერთი მნიშვნელოვანი საკითხი, რომლის მიმართაც გაჩნდა მოთხოვნილება, არის ის, რომ ღრმა, ობიექტური და კრიტიკული ანალიზის საფუძველზე
|
დაწვრილებით...
|
ექსპრესიონისტულ–კონსტრუქტივისტული ძიებები XX ს–ის პირველი ათწლეულების ქართულ სცენოგრაფიაში |
Array ბეჭდვა Array |
თამარ ბელაშვილი გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი
კ.მარჯანიშვილის ინიციატივით 1923 წლის ზაფხულს რუსთაველის თეატრის დასი ბორჯომში ატარებს. მკაცრადაა გაწერილი დღის ყოველი მონაკვეთი – უწყვეტი რეპეტიციები, ახალი თეატრალური ფორმების ძიება, პიესების ერთობლივი კითხვა, მზადება მომავალი სეზონისათვის.
|
დაწვრილებით...
|
|
|
<< დაწყება < წინა 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 შემდეგი > ბოლოს >>
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |