ნეპის პერიოდის მოდა და ქართული კინოს ფსიქო-სოციალური მოდელი (ნაწილი I) |
Array ბეჭდვა Array |
ოლიკო ჟღენტი ბათუმის ხელოვნების სასწავლო უნივერსტიტეტი
ქართული კინოს ჟანრული სისტემის ფორმირება, კულტურული ორიენტირების განსაზღვრა, და, ბოლოს, ნაციონალური კინოწარმოების ჩამოყალიბება საბჭოთა პერიოდის სოციალურ-ეკონომიკურ სივრცეში ნეპის პერიოდს უკავშირდება („ნეპი“ იშიფრება, როგორც ახალი ეკონომიკური პოლიტიკა, რომელსაც საბჭოთა ხელისუფლება 1921-1927 წლებში ახორციელებდა).
|
დაწვრილებით...
|
წიგნის მინიატურული მხატვრობა: მეტამორფოზა par excellence? (თანამედროვე ქართული მინიატურული მხატვრობა: ტრადიცია და იდენტობა) |
Array ბეჭდვა Array |
ნინო ჭინჭარაული გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი.
„ამას ხომ ჩემი ოთხი წლის შვილიც გააკეთებდა!“ ეს ისაა, რასაც ვერასოდეს გაიგებთ მინიატურული ხელოვნების გამოფენაზე“ /ლინ პირსონი
ჩემი მოხსენებით წარმოგიდგენთ იმ მხატვრულ ფენომენს, რომელიც სრულიად ახალი მოვლენაა ქართულ სახვით სივრცეში - მას, პირობითად, ნეომინიატურული მხატვრობა შეიძლება ეწოდოს.
|
დაწვრილებით...
|
ქართული თეატრალურ-დეკორაციული ხელოვნება დასავლეთ ევროპულ სცენოგრაფიასთან მიმართებაში |
Array ბეჭდვა Array |
მარიანა ოკლეი გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი
ქართული სცენოგრაფია XX საუკუნის პირმშოა. ქართული ხელოვნების უდიდესმა ისტორიულმა ტრადიციამ, ქართველი ხალხის თეატრალურმა ბუნებამ - ემოციურმა, დეკორატიულმა აღმოსავლურმა და რაციონალურმა
|
დაწვრილებით...
|
XX ს. დასაწყისის საქართველოში მოქმედ ქართულ-სომხური სახელოვნებო-საზოგადოებრივი ორგანიზაციების ეროვნული იდენტობის კვლევის ასპექტები |
Array ბეჭდვა Array |
ირინე აბესაძე საქართველოს შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს უნივერსიტეტი
XX ს-ის პირველი ათწლეულები ქართული კულტურისათვის ეროვნული თვითდამკვიდრების მტკივნეული პროცესით აღინიშნა. ეროვნული მხატვრული ფორმის ძიება განსაზღვრავდა ქართველ ხელოვანთა ინტერესების სფეროს.
|
დაწვრილებით...
|
ქართული ცივილიზაციური იდენტობა რეტროსპექტულ და თანამედროვე რეალიების ჭრილში |
Array ბეჭდვა Array |
ემზარ კახიძე ბათუმის სახელმწიფო საზღვაო აკადემია
აღმოსავლეთი, ანტიკური სამყარო, სუბკონტინენტური და კონტინენტთაშორისი ცივილიზაციები
ქართული სახელმწიფოებრიობა თუ მისი წანამძღვრები, შესაბამისად, კულტურულ-ცივილიზაციური იდენტობის თავდაპირველი მონახაზი (მატრიცა), ჯერ კიდევ გვიანბრინჯაო-ადრერკინის ხანაში ჩამოყალიბდა და, ბუნებრივია,
|
დაწვრილებით...
|
თეატრი არათეატრალურ სივრცეში |
Array ბეჭდვა Array |
ქეთევან შავგულიძე
თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემია ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი გრიგოლ რობაქიძის სახელობის უნივერსიტეტი
კანონზომიერია, რომ რეალური გარემოს იდენტური სივრცის ორგანიზების იდეით XIX ს-ის მიწურულს თეატრალური ნატურალიზმის წარმომადგენლები დაინტერესდ-ნენ. სინამდვილის მაქსიმალურად ადეკვატურ ნაწილად
|
დაწვრილებით...
|
„ქიმერიონი“ 1919-1920 წლებში - დეკადენტ ხელოვანთა არტ-კაფე თუ „ახალი ხელოვნების ტაძარი“? |
Array ბეჭდვა Array |
ნინო ჩიხლაძე საქართველოს ეროვნული მუზეუმი შ. ამირანაშვილის სახ. ხელოვნების მუზეუმი
მე-20 საუკუნის დასაწყისი და, განსაკუთრებით, 10-იანი წლების მიწურული მრავალსაუკუნოვანი ქართული კულტურის განვითარების ერთი უმნიშვნელოვანესი ეტაპია. ეს არის დრო, როცა ის ბუნებრივად და ძალდაუტანებლად შემოქმედებითად აქტიური, მხატვრული მოვლენებით დატვირთული ევროპული კულტურის ნაწილი იყო.
|
დაწვრილებით...
|
ჩანაფიქრიდან რეალიზაციამდე, მიხეილ თუმანიშვილის სპექტაკლების მხატვრული გადაწყვეტის პრინციპი (რეჟისორის მოსაზრებათა მიხედვით) (ნაწილი II) |
Array ბეჭდვა Array |
ელენე თუმანიშვილი
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი
რუსთაველის თეატრთან შედარებით გაცილებით მცირე ზომის კინომსახიობთა თეატრი და მისი სცენა უფრო კამერულ, ინტიმურ გადაწყვეტას ითხოვს, მაყურებელთა დარბაზთან მაქსიმალურად მიახლოებული ფიცარნაგიდან, როგორც ხელისგულზე, ისე მოჩანს მსახიობის
|
დაწვრილებით...
|
ჩანაფიქრიდან რეალიზაციამდე, მიხეილ თუმანიშვილის სპექტაკლების მხატვრული გადაწყვეტის პრინციპი (რეჟისორის მოსაზრებათა მიხედვით) (ნაწილი I) |
Array ბეჭდვა Array |
ელენე თუმანიშვილი გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი
ხელოვანი, შემოქმედი სხვა თვალით უყურებს სამყაროს. სხვაგვარია დანახულის მისეული აღქმაც, სიმძაფრე აღქმისა. მხატვრულად გააზრებულს და საკუთარ, პიროვნულ პრიზმაში გატარებულს კი სათქმელად ჩამოაყალიბებს შექმნილ ნაწარმოებში,
|
დაწვრილებით...
|
უახლესი დროის – მოდერნიზმის ხელოვნების მხატვრული მსოფლხედვის სპეციფიკა |
Array ბეჭდვა Array |
გიორგი ხოშტარია
მოდერნიზმის მხატვრული მსოფლხედვის მოაზრება, მისი სპეციფიკის დადგენა არ არის ზოგადი მსჯელობა განყენებულ საკითხზე. მასზე ნათელი წარმოდგენის გარეშე ძნელია, თუ შეუძლებელი არა, ამ უმნიშვნელოვანესი ეპოქალური ხელოვნების სრულფასოვანი აღქმა,
|
დაწვრილებით...
|
|
|
<< დაწყება < წინა 11 12 13 14 15 16 17 შემდეგი > ბოლოს >>
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |